Jakie wyróżnia się usługi elektroniczne?

Jakie wyróżnia się usługi elektroniczne?

Usługi elektroniczne zwane e-usługą to usługi, które świadczy się drogą elektroniczną. Używa się w tym celu sieci telekomunikacyjnej. Obejmuje między innymi Internet. Wykorzystuje technologię informacyjną. Jej świadczenie jest w pełni mechaniczne i nie wymaga dużego udziału człowieka. Warto zatem dowiedzieć się, na czym dokładnie polega. Co wchodzi w zakres e-usług? Jakie są korzyści ze zdecydowania się na nie?

Czym są usługi elektroniczne?

Niezależnie od tego, czy korzystasz z elektronicznej platformy usług administracji publicznej, e-usługi są świadczone drogą elektroniczną. Wszystko dzięki sieci telekomunikacyjnej, która używa technologię informacyjną. Jej oferowanie jest zautomatyzowane i wymaga nieznacznego udziału człowieka. Do usług elektronicznych należą:

  • produkty w cyfrowej formie – razem z oprogramowaniem
  • narzędzia wspomagające firmy lub osoby w sieci elektronicznej
  • usługi prowadzone automatycznie przez komputer – przesyłane przez Internet
  • płatne przekazywanie prawa do wystawiania produktów na aukcji
  • usługi przeprowadzane na stronie www – czyli online

Na platformie prezentowana jest oferta. Wykorzystuje się w tym celu automatyczne procedury. Obejmuje to także pocztę elektroniczną oraz pakiety usług, które oferują dotarcie do informacji. Najczęściej wykorzystuje się takie środki jak:

  • Internet
  • telewizja cyfrowa i satelitarna
  • urządzenia mobilne

Korzyści z korzystania z usług elektronicznych

Wystarczy odwiedzić portal usług elektronicznych, aby sprawdzić, że nowy sposób dostarczania obecnych usług jest wygodny. E-usługi umożliwiają dokonywanie działań bazujących na danych rzeczywistego czasu. Nie istnieją też żadne ograniczenia, a usługi są zorientowane na użytkownika. Do ich zalet zalicza się dostosowanie się do potrzeb klientów, co zwiększa ich satysfakcję. Są przy tym dostępne dla każdego i na każde żądanie.

Usługi elektroniczne a VAT

W ustawie o VAT w artykule 2 pkt 26 jest mowa o usługach elektronicznych. W ustawie odwołuje się do unijnych wymogów. Do usług elektronicznych zaliczają się usługi prowadzone elektronicznie. Ich dokładny opis znajduje się w art. 7 rozporządzenia wykonawczego Rady (Unii Europejskiej) nr 282/2011 z dnia 15 marca 2011 roku. Ustanowił środki wykonawcze do dyrektywy 2006/112/WE w kwestii wspólnego systemu podatku od dodanej wartości. Mowa o tym w Dz. Urz. UE L 77 z 23.03.2011.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.