Naprawa telefonu komórkowego – czy się opłaca?

Naprawa telefonu komórkowego – czy się opłaca?

Współcześnie jesteśmy już przyzwyczajeni, że kiedy urządzenia elektroniczne raz się zepsują, nie będzie już szans, na przywrócenie ich do życia. Producenci nierzadko dbają o to, aby po przekroczeniu czasu gwarancji, zaczynały działać coraz gorzej i gorzej. Czy naprawa telefonu jest w ogóle w takiej sytuacji opłacalna? Przyjrzymy się temu zagadnieniu.

Ile kosztuje naprawa telefonu?

Chyba nikt nie wyobraża już sobie codziennego życia bez smartfona. To narzędzie pracy, źródło informacji, przewodnik, portfel i rozrywka w jednym. W związku z tym, kiedy tylko się psuje, jak najszybciej kupujemy nowy, nie chcąc pozbawiać się dostępu do tych wszystkich funkcji. Coraz rzadziej próbujemy naprawiać te urządzenia. Często zrobienie tego nie jest możliwe albo słyszymy, że zupełnie się to nam nie opłaci. Ile tak naprawdę kosztuje naprawa telefonu?

Oczywiście, zależy to od stopnia i rodzaju uszkodzenia, jakiemu uległ nasz smartfon. W przypadku drobniejszych uszkodzeń ta cena będzie znacznie niższa, jednak kiedy zostaną uszkodzone ważniejsze części, cena naprawy może okazać się na tyle wysoka, że zaczniemy zastanawiać się, czy podejmowanie się naprawy smartfona ma w ogóle sens. Jakie są zatem najczęstsze uszkodzenia telefonów?

Najczęściej zdarzają się te uszkodzenia, którym najciężej zapobiec. Często wynikają z naszej nieuwagi. Jeśli na przykład w roztargnieniu położymy nasz smartfon zbyt blisko krawędzi stołu i ostatecznie spadnie on na podłogę, a szczególnie na kafelki, prawdopodobnie będziemy musieli liczyć się ze stłuczoną szybką. To właśnie wszystkie stłuczenia szybek i ekranów stanowią najczęstsze uszkodzenia. Naprawa telefonu będzie nas w takich przypadkach kosztować odpowiednio:

  • wymiana szybki w telefonie – od 200 do 280 złotych
  • wymiana szybki w aparacie – od 70 do 95 złotych
  • wymiana całego wyświetlacza – od 250 do 330 złotych
  • naprawa gniazda ładowania – od 90 do 120 złotych
  • wymiana baterii w telefonie – od 130 do 190 złotych.

To, ile zapłacimy, zależy też oczywiście od miasta, w jakim chcemy przeprowadzić naprawę oraz rodzaju serwisu, do którego się w tym celu udamy.

Czy naprawa telefonu się opłaca?

Naprawa telefonu z pewnością opłaca się wówczas, kiedy nasze urządzenie wciąż objęte jest gwarancją producenta. W tym czasie, kiedy nasz smartfon się zepsuje, śmiało możemy udać się do serwisu producenta, w celu przeprowadzenia przez niego nieodpłatnej naprawy. Przed taką wizytą upewnijmy się jednak, czy nasza gwarancja obejmuje to uszkodzenie, z którym się zmagamy.

Nawet jeśli nasza gwarancja nie obejmuje danej usterki albo czas jej obowiązywania już się skończył, w przypadku takich napraw jak te wymienione powyżej, bardziej ekonomicznym rozwiązaniem będzie oczywiście zdecydowanie się na nie, niż na wymianę telefonu. Mniej oczywiste jest to w przypadku, kiedy rozważamy zagadnienie, jakim jest naprawa zalanego telefonu. W takim przypadku, jeśli woda uszkodziła płytę główną, w serwisie możemy zostawić nawet 1000 złotych. Jeśli kwota ta przekracza wartość naszego smartfona, lepiej ponieść koszt zakupu następnego.

Coraz częściej mówi się też o tym, jak wiele śmieci elektronicznych produkujemy, nierzadko wymieniając telefony co dwa lata, może nawet co rok, nie mówiąc już o tym ile ładowarek, słuchawek  i tego typu podobnych akcesoriów wyrzucamy każdego roku. Oczywiście, jest to w dużej części wina producentów, którzy często projektują urządzenia tak, aby działały tylko przez ograniczony czas. Warto jednak zastanowić się, czy naprawdę potrzebujemy już nowego telefonu? A może ten stary wciąż można naprawić?

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.