SEO lokalne a branża telefonów – jak skorzystać z możliwości lokalnego pozycjonowania?
Prowadzisz sklep z telefonami komórkowymi lub stacjonarnymi? Sprzedajesz smartfony? Zależy Ci na dotarciu do nowych klientów? Jeśli tak, to koniecznie się dowiedz, czym jest lokalne SEO. Sprawdź, na czym dokładnie polega pozycjonowanie stron internetowych. Czy wizytówka Twojego biznesu w Google Moja Firma jest Ci potrzebna? Odpowiedzi znajdziesz w naszym artykule.
Co branża telefonów powinna wiedzieć o lokalnym SEO?
SEO lokalne pozwala zwiększyć widoczność stron internetowych na dane zapytania. Zapytania wiążą się z konkretną lokalizacją, a więc z:
- miastem
- regionem
- dzielnicą
Sklepy z telefonami komórkowymi mogą się reklamować w sieci na różne sposoby. Najefektywniejszym pomysłem jest posiadanie własnej strony WWW oraz aktywność w Social Mediach. Dobrym sposobem jest również wdrożenie działań, które są związane z lokalnym SEO. Wówczas zwiększysz szansę Twojej strony internetowej na znalezienie się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce na lokalne frazy. Lokalne zapytania pozwalają znaleźć internautom firmy lub usługi w pobliżu. Aby znaleźć w swoim mieście sklep z telefonami zwykle wpisuje się w wyszukiwarce następujące hasła:
Przeczytaj również: Jak wybrać telefon komórkowy?
- sklep telefony komórkowe Poznań
- tanie smartfony Warszawa
- sklep smartfony Kraków
Warto wiedzieć, że internauci nie zawsze wpisują frazę z lokalizacją. Jeśli użytkownik z Warszawy wpisze w wyszukiwarkę hasło „sklep z telefonami komórkowymi”, wówczas na podstawie jego lokalizacji Google pokaże lokalne wyniki dla wszystkich pobliskich sklepów. Z wyszukiwarki tej korzysta aż 94% Polaków. [1] Ważne są także tak zwane long taily, a więc długie frazy. Powinny się łączyć z charakterystycznymi cechami danego lokalu. Przykład: „tanie smartfony sklep internetowy Warszawa”.
SEO lokalne a sklepy z telefonami komórkowymi
Wprowadzenie lokalnego SEO poleca się szczególnie osobom, które prowadzą sklepy z telefonami i chcą dotrzeć od klientów w okolicy. Dotyczy to zarówno pojedynczych sklepów, jak i dużych sieci salonów, które prowadzą działalność stacjonarnie w konkretnej miejscowości czy województwie. W sytuacji, jeśli prowadzisz sieć salonów w różnych miastach, pozycjonuj się na dane lokalizacje. Pozycjonowanie regionalne do dobry pomysł w przypadku większych miast przy dużej konkurencji.
Definicja optymalizacji
Warunkiem wprowadzenia lokalnego SEO jest posiadanie stacjonarnego adresu. Zazwyczaj osoby prowadzące sklep z telefonami do kupienia działają pod danym adresem i w tym lokalu przyjmują klientów. Lokalną widoczność zbuduje zoptymalizowana strona, a także prowadzące do niej linki. Adres firmy powinien się znaleźć na stronie internetowej firmy wraz z informacjami takimi jak:
- nazwa firmy
- numer telefonu
- godziny pracy
Informacje te powinny się znaleźć w zakładce „Kontakt”. Ich umieszczenie tam przyczynia się do tego, że użytkownik ma do nich dostęp na każdej podstronie. Ma to również wpływ dla SEO. Pozwala zrozumieć stronę WWW przez roboty wyszukiwarki. Umożliwia również internautom szybko znaleźć dane kontaktowe do sklepu z telefonami. Istotne, aby były oznaczone danymi strukturalnymi, a zatem schema.org. Zaleca się użycie fraz z lokalizacją. Przykłady:
- miasta np. tanie telefony komórkowe w Warszawie
- dzielnicy np. sklep ze smartfonami na Mokotowie
- regionu np. sklep telefony komórkowe w śląskim
W tagach title muszą się znaleźć właśnie te informacje. Podobnie w nagłówkach H1. Powinny się znajdować w treści strony i występować w naturalnej postaci, a więc odmienionej. Zamiast „tanie telefony komórkowe Warszawa” powinno być „tanie telefony komórkowe w Warszawie”. Wizerunek Twojego biznesu poprawi interesujący content na blogu oraz obecność w mediach społecznościowych.
Jesteś właścicielem salonów w różnych miastach? Stwórz landing pages, a więc strony docelowe. Są to podstrony, które są skierowane do klientów danego miasta bądź dzielnicy. Ważne, aby zawierały dane kontaktowe. Równie istotne są:
- zdjęcia
- opcja dodawania ocen
- linkowanie między podstronami
- atrybuty ALT – tekst alternatywny pliku graficznego
Dlaczego warto być obecnym na Google Moja Firma?
Google Moja Firma jest darmowym narzędziem, które pozwala promować biznes w Internecie. Umożliwia wyświetlanie informacji o firmie w mapach Google i wyszukiwarce. Wizytówka Google My Business jest szczególnie polecana przy małych sklepach, jak i salonach. Opcja ta pozwala nie tylko na pojawienie się wysoko w wynikach organicznych Google, ale też wiąże się z takimi korzyściami jak:
- opcja dodawania ocen przez klientów o konkretnym lokalu – jako właściciel firmy możesz na nie odpowiadać
- szybki dostęp do informacji o biznesie – wygodny kontakt klientów ze sklepem
- budowa zaufania wśród klientów
- dostęp do statystyk – pozwala na monitoring działań użytkowników czy dotarcie do informacji, w jaki sposób znaleźli firmę
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>
Główne korzyści z lokalnego SEO?
Wdrożenie lokalnego SEO pozwala dotrzeć do klientów w najbliższej okolicy, a zatem:
- dotrzeć do osób, które używają urządzeń mobilnych – użytkownicy szukają na smartfonach usług lokalnych, a według PBI korzysta z nich aż 24,4 miliony użytkowników [2]
- zaoszczędzenie czasu i kosztów – wiążących się z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz. Lokalne frazy mają mniejszą konkurencję inaczej niż ogólne słowa kluczowe. Dzięki temu można szybciej zaobserwować efekty
- zwiększenie pozycji strony w lokalnych wynikach wyszukiwania – zwykle internauci klikają w wysokie pozycje
Prowadzisz własny sklep z telefonami? Jesteś właścicielem salonów? Pomyśl o wprowadzenieniu lokalnego SEO. Dzięki temu zyskasz klientów z najbliższej okolicy!
[1] https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/wyniki-badania-mediapanel-za-styczen-2021.html
[2] https://pbi.org.pl/raporty/polscy-internauci-we-wrzesniu-2020/
Źródło: PBI
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana